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Política de reembolso e devoluções

Política de Reembolso e Devolução – CEPAC

A CEPAC preza pela qualidade de seus serviços e pela satisfação dos alunos. Esta política de reembolso e devolução foi elaborada para garantir que todos os processos sejam claros e transparentes. Ao adquirir qualquer um de nossos cursos, você está concordando com os termos estabelecidos abaixo:

1. Cursos Presenciais e Híbridos

1.1. O aluno poderá solicitar o cancelamento e o reembolso total até 7 dias após a confirmação da matrícula, desde que o curso ainda não tenha sido iniciado.

1.2. Após o início das aulas, o reembolso será proporcional às aulas não assistidas, desde que o pedido de cancelamento seja realizado até a metade do curso. Após esse período, não haverá reembolso.

1.3. As taxas administrativas, custos com materiais ou licenças adquiridas exclusivamente para o aluno não serão reembolsadas.

2. Cursos Online

2.1. O aluno tem até 7 dias corridos, a contar da data de inscrição, para solicitar o cancelamento e o reembolso total do curso, conforme estabelecido no Código de Defesa do Consumidor (Art. 49).

2.2. Após esse período, não será possível solicitar o reembolso, salvo em situações excepcionais, que serão avaliadas pela administração da CEPAC.

2.3. Caso o aluno tenha consumido mais de 30% do conteúdo do curso, o direito ao reembolso parcial ou total será automaticamente anulado.

3. Cancelamento por Iniciativa da CEPAC

3.1. A CEPAC se reserva o direito de cancelar qualquer curso que não atinja o número mínimo de alunos inscritos. Nesse caso, o aluno poderá optar por:

  • Transferência para outro curso ou turma;
  • Reembolso total do valor pago.

3.2. Caso a CEPAC decida interromper um curso já iniciado por motivos de força maior, será oferecido o reembolso proporcional às aulas ainda não ministradas.

4. Como Solicitar o Reembolso

4.1. O pedido de reembolso deve ser formalizado por escrito através do e-mail: [email de contato].

4.2. O prazo para análise do pedido é de até 10 dias úteis, e o reembolso será processado dentro de 30 dias após a aprovação da solicitação.

4.3. Em caso de pagamento via cartão de crédito, o estorno seguirá as regras da administradora do cartão, podendo levar até dois ciclos de fatura para ser concluído.

5. Exceções e Situações Especiais

5.1. Reembolsos por desistência devido a motivos pessoais não serão concedidos após o início do curso, exceto por motivos de saúde devidamente comprovados com atestado médico.

5.2. Em casos de mau comportamento ou descumprimento de normas, a CEPAC pode, a seu critério, rescindir a matrícula do aluno sem direito a reembolso.

6. Contato

Para mais informações ou dúvidas sobre nossa política de reembolso e devolução, entre em contato pelo e-mail [email de contato] ou telefone [número de contato].page.

Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.

Overview

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.

Additional non-returnable items:

  • Gift cards
  • Downloadable software products
  • Some health and personal care items

To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.

Please do not send your purchase back to the manufacturer.

There are certain situations where only partial refunds are granted:

  • Book with obvious signs of use
  • CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
  • Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
  • Any item that is returned more than 30 days after delivery

Refunds

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.

Late or missing refunds

If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.

Sale items

Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.

Exchanges

We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.

Gifts

If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.

If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.

Shipping returns

To return your product, you should mail your product to: {physical address}.

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.

If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.

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